2.0 TFSI zalewa świece, gubi zapłony ? Prośba o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Autobus
    Classic
    • 2012
    • 29

    #26
    Zamieszczone przez LUKI
    Zamieszczone przez mirek_p11
    a Warszawie masz np. DGW
    ale nie od TSI


    Autobus, sprawdź PW - namiary na magika ze Śląska - może coś pomoże...
    LUKI, na PW nic nie doszło.

    Przyznaję że działanie tego silnika staje się mocno irytujące, po to brałem 2.0 żeby się nie pałować z chipami tylko spokojnie się toczyć serią z w miarę akceptowalnymi osiągami.
    Objawy są takie jakby mieszanka była za bogata, dużo za bogata. Auto odejście raczej ma prawidłowe, więc czy to turbina? no nie wiem...
    Może któryś z czujników temperatury daje fałszywe odczyty, w takim silniku pewnie jest ich kilka?, może ciśnienie paliwa. Sam nie wiem, do tego właśnie potrzebny jest ktoś, kto poza podpięciem do kompa umie odczytać informacje które wypluje sterownik i to najlepiej na śląsku. Mile widziane Gliwice i okolice 8) ale podjadę gdzie potrzeba w miarę możliwości.

    Dzięki
    Andrzej.

    Komentarz

    • misza_zabrze
      L&K
      • 2013
      • 1371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BLR 2.0 FSI 150 KM

      #27
      Witam,

      podaje linka do filmiku jak sobie radza w inny sposob z czyszczeniem zaworow. Nie wiem jak dlugo po takim zabiegu pozyja nasze katalizatory ale moze warte proby.

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R1T18Zwy7QU[/youtube]

      Na drugim filmiku juz caly full service lacznie z lanuchem itp

      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zFOqW0x7oiI[/youtube]

      [ Dodano: Pon 14 Kwi, 14 16:08 ]
      Zamieszczone przez kowal 2002
      Cały ten syf ( no powiedzmy większość ) to ewidentnie wina oleju w dolocie. Ostatnio oglądałem u siebie zawory ( 112 tyś km ) i te na pierwszym cylindrze są najczystsze ( ale nie czyste ) a te na czwartym najbardziej zawalone. Dlaczego? Bo odma dochodzi do kolektora dolotowego od prawej strony ( od strony 4 cylindra ) i tam idzie chyba najwięcej oleju; im dalej w lewo ( w stronę pierwszego cylindra ) tym mniej mgiełki olejowej z odmy i czystsze zawory. Po tej inspekcji zacząłem bardzo poważnie myśleć o zainstalowaniu Oil Catch Tanka.
      Zgadza sie w 2.0 FSI odma rowniez "bucha" wprost na klape przepustnicy.(4 cylinder) Wyczyszczenie zajelo mi dobre z 2h !!! No i przy hamowaniu choinka na desce EPC/ASR i limp mode;/ Po wyczszczeniu przepustnicy wszystko wrocilo do normy Tego kto to zaprojektowal powinni powiesic za ja.... :evil:
      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
      Obecnie -> Seicento 900+LPG
      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
      Bylo ->GOLF 3 1.8

      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

      Komentarz

      • Piotr_RS
        Classic
        • 2014
        • 25

        #28
        2.0 TFSI zalewa świece, gubi zapłony ? Prośba o pomoc

        Czy coś udało się z tym zrobić ??

        [ Dodano: Pią 17 Paź, 14 18:37 ]
        A i mam prośbę w formie wiadomości na skrzynkę
        Do sprzedania Octavia RS - 1 właściciel, stoi i stoi i stoi. Szkoda by tak stała, może ktoś chcę kupić.

        Komentarz

        • Autobus
          Classic
          • 2012
          • 29

          #29
          No dobra, zwalczyłem.
          Poniżej krótka relacja co było przyczyną.

          Oto jak prezentują się zawory po zdjęciu kolektora dolotowego:







          Wtryskiwacz:


          Tyle się zbiera po wstępnym skrobaniu:


          Oczyszczone:


          Spec narzędzia do czyszczenia:


          Nowy wtryskiwacz dla porównania:


          Gotowe do składania:


          Zdrówka życzę i powodzenia ze stosowaniem różnych super szamponów super dolewanych do oleju, paliwa i wpsikiwanych gdziekolwiek.

          Andrzej

          Komentarz

          • misza_zabrze
            L&K
            • 2013
            • 1371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLR 2.0 FSI 150 KM

            #30
            Autobus, Niech zgadne najgorzej wygladal 4 i 3 cylinder ??

            Tak przy okazji ciezko bylo wyciagnac wtryskiwacz bo wiem ze sa specjalne narzedzia do tego no i jaki koszt nowki ??

            Tak przy okazji mojemu w przebiegu graficznym (czujnika splanaia stukowego) wyskakuje wypadanie zaplonu na 4 cylindrze. Zastanawiam sie czy przypadkiem i na mnie nie czas z czyszczeniem. Jak narazie nie mam zadnych choinek ani nic z tych rzeczy ale juz rozgladalem sie za wtryskiem i oprzyrzadowaniem do czyszczenia. Podobno Cola najlepsza na nagar

            Odkrecales pompe paliwa czy tylko przewody ??
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz

            • Autobus
              Classic
              • 2012
              • 29

              #31
              Wszystkie doloty równo zawalone, jeżeli któryś był mniej to niezauważalnie.
              wtryski wyciąga się palcami, to nie diesel, nic się nie zapiekło.
              koszt wtrysku to około 100 zł, ale nie trzeba go wymieniać, wystarczy kupić zestaw naprawczy (06J998907B) który zawiera wszystkie uszczelki konieczne do wymiany.
              Pompy paliwa się nie rusza, odkręca się przewód (jeden) który zasila listwę.
              Przebieg u mnie to 160 tys.
              Cola to na rdzę dobra jest podobno na taki syf lepsza nafta albo dedykowane środki.

              Pozdr.
              Andrzej

              Komentarz

              • misza_zabrze
                L&K
                • 2013
                • 1371
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                #32
                Autobus, 06J998907B zgadza sie jedyne co czytalem to jest specjalny uchwyt zeby je wyciagnac jak sie zapieka. Cola dziala i to bardzo dobrze na nagar stosujemy dosc czasto. Robilismy rozne testy. Wrzucali nagar do plynu hamulcowego (dobrze dziala ale trzeba dlugo moczyc), Cola (zwyciezca) no i jak piszesz srodki przeznaczone do tego celu. Cola jakos szybciej wnikala w nagar Jeden z mechanikow pracuje rowniez przy lokomotywach i kupuje litrami Cole wlasnie do czyszczenia, a probowal juz roznych rzeczy

                Przewaznie czyta sie ze najszybciej pada 4 cylinder ze wzgledu ze odma z EGR-a "dmucha" zaraz przy cylindrze i caly syf tam sie dostaje. Ja narazie mam nalatane niecale 130tys .

                Pytalem o pompe bo jak juz sie sciagnelo wszystko to jest latwy dostep do niej. Ja robielm lancuch bez sciagania dolotu i mialem troche problemow z wykreceniem srub trzymajacych pompe ale odpowiednie narzedzia i poszlo. Kolejnym powodoem ze pytalem o pompe jest fakt ze 2.0TFSI wyrabia sie (nie wiem jak to nazwac) "popychacz" pompy paliwa. Male ustrojstwo niezbyt drogie a moze narobic ogromnego balaganu w silniku.

                Fajnie ze porobiles fotki i opisujesz co i jak. Wielkie dzieki za to. Mam nadzieje ze wszystkie objawy trapiace auto ustaly teraz. Ostatnio byla mowa o silnikach FSI i mowiono ze duzo mowi sie o nagrza ale nikt sie jeszcze z tym nie spotkal.
                Tak na marginesie tankowales 95 czy 98. Bo podobno duzo wlasnie tez zalezy od tego na jakim paliwei sie jezdzi. Producent zaleca minimum 98.
                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                Bylo ->GOLF 3 1.8

                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                Komentarz

                • EŁ
                  L&K
                  • 2004
                  • 1168
                  • Octavia III (5E3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez misza_zabrze
                  [pytalem o pompe jest fakt ze 2.0TFSI wyrabia sie (nie wiem jak to nazwac) "popychacz" pompy paliwa. Male ustrojstwo niezbyt drogie a moze narobic ogromnego balaganu w silniku.

                  .
                  W CCZA już jest inna konstrukcja popychacza i tak szybko sie nie wyrabia..jest rolka...stary w BWA ( TFSI) był bez rolki i sie robiła dziura..ja wymieniałem u siebie po 90 tys km to był troche powycierany ale tylko po bokach....ale jak kupiłem nowy oryginalny to sie troche zdziwiłem bo jest już kolejna wersja i na moje oko jego konstrukcja jest słabsza :?

                  [ Dodano: Sro 26 Lis, 14 15:49 ]
                  Zamieszczone przez misza_zabrze
                  Ostatnio byla mowa o silnikach FSI i mowiono ze duzo mowi sie o nagrza ale nikt sie jeszcze z tym nie spotkal.
                  .
                  jak sie nie spotkał :shock: ...u mnie po 70 tys było go w ch...j....a znam warsztat który regularnie czyści jakieś zapchane RS4.... generujące średnio 100KM mniej od serii:szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • misza_zabrze
                    L&K
                    • 2013
                    • 1371
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                    #34
                    , ano byla dyskusja chyba w piatek Ktos chcial kupic 1.6 FSI.



                    [ Dodano: Sro 26 Lis, 14 16:23 ]
                    Zamieszczone przez
                    W CCZA już jest inna konstrukcja popychacza i tak szybko sie nie wyrabia..jest rolka...stary w BWA ( TFSI) był bez rolki i sie robiła dziura
                    Masz racje nie popatrzylem ze to 1.8TSI :P

                    Co nie zmnienia faktu ze problem z nagarem nadal pozostaje nie rozwiazany.
                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                    Komentarz

                    • Autobus
                      Classic
                      • 2012
                      • 29

                      #35
                      Leje 95, nie widzę powodu lać 98, ani mniej nie pali ani lepiej nie jedzie a i tak prosto do gara leci więc... ?
                      Na klapce wlewu mam napisane min 95 i tego się trzymam.
                      Olej zmieniany co 15 tys na Motul Specific 504/507.
                      Zaniepokoiła mnie kwestia tego popychacza, faktycznie czegoś mam się spodziewać?

                      EGR i odma to dwie różne sprawy nie mam EGR.

                      A.

                      Komentarz

                      • misza_zabrze
                        L&K
                        • 2013
                        • 1371
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                        #36
                        Autobus, nie wiem ja to w TSI (sorki nie przeczytalem wczesniej Twojego opisu pojazdu Zasugerowalem sie tematem 2.0 TFSI)

                        Teretycznie mysl ta sama. Pompa paliwa napedzana jest przez jeden z walow. W moim 2.0FSI poprzez walek dolotowy, w Twoim wylotowy. Pompa napedzana jest poprzez tapper (patrz nr 13 na rysunku)



                        Co do 2.0 TFSI czesc ta sie wyrabia, pompa jest gorzej napedzana i maleje cisnienie paliwa. W najgorszym wypadku czesc ta sie rozsypuje, drobne czesci dostaja sie w glab silnika co prowadzi do jego destrukcji. Z czasem niestety wyrabiaja sie rowniez czopy na koncu walka co niestety prowadzi do jego wymiany. Mozna zdobyc wzmacniane walki ale to koszt (chyba) ok 700$. To wszystko tyczy sie 2.0 TFSI i poniekad FSI. (to samo rozwiazanie)

                        Twoj to 2.0 TSI inna konstrucja wiec i pewnie czesci inne. Niestety w tym przypadku nie wiem co i jak. Zawsze mozna popytac i poszukac na forach audi,vw.
                        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                        Obecnie -> Seicento 900+LPG
                        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                        Bylo ->GOLF 3 1.8

                        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                        Komentarz

                        • EŁ
                          L&K
                          • 2004
                          • 1168
                          • Octavia III (5E3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Autobus
                          Zaniepokoiła mnie kwestia tego popychacza, faktycznie czegoś mam się spodziewać?


                          A.
                          no toć mówie że TSI już nie ma aż takiego problemu jak starsze silniki ale po 160 tys to ja bym ten popychacz jednak sprawdził...tak jak pisałem u mnie po 90 tys był troche poscierany ale bez dramatu......

                          Komentarz

                          • misza_zabrze
                            L&K
                            • 2013
                            • 1371
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez
                            no toć mówie że TSI już nie ma aż takiego problemu jak starsze silniki ale po 160 tys to ja bym ten popychacz jednak sprawdził...tak jak pisałem u mnie po 90 tys był troche poscierany ale bez dramatu......
                            i jest odpowiedz
                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                            Komentarz

                            • Autobus
                              Classic
                              • 2012
                              • 29

                              #39
                              Przy najbliższej wymianie oleju tam zajrzę, ten popychacz jest z rolką czy zwykła szklanka?
                              Swoją droga jaka ta konstrukcja by nie była to powinna wytrzymać do końca żywotu auta, szklanki na zaworach jakoś nie padają dramatycznie często z powodu przetarcia...

                              na szybko popatrzyłem na innych forach to ludzie zamieniają pompę z TFSI na tą z TSI, co do żywotności to jeszcze nie wpadłem na taki temat.

                              OK, doczytałem że w CCZA jest popychacz z rolką a w BWA bez i się wyciera.
                              Jakiegoś strasznego ciśnienia nie mam z wymianą, jak się zbiorę to napiszę tu co i jak.

                              A.

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #40
                                W 1,6 FSI ten "popychacz" jest podobnie rozwiązany :?: :|

                                Ostatnio ściągałem cały dolot, ale nie wpadłem na pomysł, żeby tam zajrzeć ops:
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • misza_zabrze
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1371
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                  #41
                                  Autobus, tak sie zastanawiam czy po wymianie wtryskiwacza musiales robic adaptacje ??
                                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                  Komentarz

                                  • Autobus
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 29

                                    #42
                                    Jak się trafi ktoś kumaty kto umie to zrobić to się zrobi, na razie chodzi bez adaptacji.
                                    Patrząc na zasyfienie dolotu i brak jakiegokolwiek błędu to nie spodziewam się żeby jakiś błąd wyskoczył.
                                    Jednak mój światopogląd podpowiada mi że taka operacja mogła by być przeprowadzone, więc jeżeli ktoś w Gliwicach i okolicach byłby uprzejmy podłączyć się kompem i taką adaptację przeprowadzić to chętnie podjadę.

                                    A.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...